Hétfőn egy nagyon szép budapesti lakásban jártam, ahol egy kétgyermekes család éli a pörgős mindennapjait. Az édesanya a következő kéréssel fordult hozzám: Költözés előtt állnak. Szeretné, ha a jelenlegi lakást megnézném, és tanácsot adnék. És ha elköltöznek, folytassuk ott is. Már a kialakításnál, a bepakolásnál legyenek új szempontok, amik segítenek, hogy nagyobb rend legyen az új otthonban.
Így is történt. Végignéztük a lakást, végigbeszéltük, hogy hogy zajlik egy nap, egy hét. Mi történik, milyen szokásokkal éli a család a mindennapjait. Ki mikor indul, hogyan dolgozik, hogyan történnek az étkezések, a szabadidőt hogyan töltik. Sokat kérdeztem, hogy minél jobban lássam, mire is van szükség, milyen megoldást javasoljak.
Aztán nekiálltunk a legnehezebb dolgoknak: papírok és kacatok
Tapasztalatom szerint ez a két legnehezebb terület, aminek az ember nehezen áll neki, és ha neki is áll, hamar feladja, mert végeláthatatlannak tűnik. Úgy selejteztünk, rendszereztünk, hogy közben szempontokat is adtam a pakoláshoz. Ez azért volt fontos, hogy később egyedül is könnyebben menjen a rendszerezés, rendrakás, illetve hogy ne halmozódjon fel újra sok-sok papír és emléktárgy itt-ott.
Tehát selejteztünk, csoportosítottunk, döntéseket hoztunk. Sok-sok döntést. Jó volt, örömteli, fárasztó, érdekes és nyugalmas. A 4 óra végére keletkezett egy nagy kupac szemét, egy kupac kiselejtezett elektromos cucc, egy kupac jótékonyságra felajánlott tárgy és persze rendszerezett tárgyak és sok tapasztalat. Végül egy bögre finom tea…
Este pedig egy részletes levélben foglaltam össze, hogy hogyan érdemes továbbmenni. A költözésig távolról segítek, ha szükség van rá. Utána pedig újra találkozunk.
Ha neked is szükséged van tanácsadásra, segítségre, hogy el tudj indulni, keress meg minket! Segítünk! Kattints a házhoz megyünk menüpontra!
Szép napot, jó rendszerezést!
Linda